PAYLAŞ

Oldukça yoğun geçen iş ve sosyal hayatımızdan fırsat bulamadığım Real Madrid Atletico Bilbao maç notlarına en sonunda vakit ayırmaya karar verdim. Aslında, birkaç hafta geçtikten sonra yazınca da tekrardan o güzel 3 günü hatırlamış oldum.

Maç: Real Madrid-Atletico Bilbao 4-2

Sonuç: 4-2 (RM: Ronaldo 3′, 87′, James 37′, Kroos 45′, AB: Eraso 10′, Elustondo 90′)

Tarih: 13.Şubat.2016 Cumartesi

Saat: 16:00 (ispanya saati ile)

Yer: Santiago Bernabeu, Madrid.

Ulaşım:

Türk Hava Yolları’nın TK 1857 sefer sayılı ve 07:40’ta havalanan, İstanbul-Atatürk Madrid-Barajas uçağı ile Madrid’e ulaştık. Bu, benim Madrid’e ilk yolculuğumdu. Madrid’in en güzel özelliklerinden birisi, her yerin birbirine yakın olması. Metro’ya hiç ihtiyaç duymadan, genelde yürüyerek ve taksi ile gitmek istediğiniz yerlere gidebilirsiniz Madrid’de. Taksiler de çok pahalı değildi açıkçası. Havalimanından merkeze yaklaşık 20-25dk sürdü ve 30€ ödedik. Gittiğimiz yer de otelimizin bulunduğu ve şehrin en merkezi noktası olan Gran Via idi.

Maç Günü:

Önce Madrid’de gidilmesi gereken yerleri gezdik. Orada keşfettiğimiz harika bir 3rd Wave Coffee shop’ta (Adı: Toma Cafe, Calle Palma, 49, Madrid) harika kahvelerimizi içtik. Öğle ise, yerel bir balık restoranında (La Pescadería, C. Ballesta, 32, 28004 Madrid Madrid, İspanya) inanılmaz lezzetli ahtapot ve kalamarımızı yedik. Düzgün restoranların çoğunun 13:00’de açıldığını ve mutlaka rezervasyon gerektiğini hatırlatmak isterim.

Yemekten sonra, taksi ile stadyuma doğru oraya yola çıktık. 15dk kadar süren yolculuk 13€ tuttu. Biletleri teslim almak üzere stadyuma 5dk mesafede olan otele girip, biletleri (kombineleri) teslim aldık. Biletleri alırken, pasaportunuzun ve konfirmasyon mailinizin yanınızda olması gerekiyor.

Stadın altındaki Real Madrid Store, oldukça büyük ve inanılmaz derecede derin bir ürün grubuna sahip. Ne isterseniz bulabilirsiniz. Formaların fiyatları da yaklaşık 100€ civarında. Eğer isim numara falan da yazdırırsanız 130€ civarında bir ücret ödemeniz gerekir.

Maç Biletleri:

Maç biletlerini, Viagogo üzerinden aldık. Yerimiz, tek kelimeyle mükemmeldi. Tam açıklaması şöyle: “Section 304 – Categoría 1 Premium , Row” Yani, “Blok 304, 1.sıra”

Sıralar, 0’dan başlıyor. Sıfırıncı sıra, en ön sıra oluyor. Bizimki birinci sıra idi.

Stadyum 3 katlı. Biz, ikinci katın, en önden ikinci sırada, santra çizgisinin de birkaç metre yanındaydık. Yani önümüzde bir sıra, onun önünde de beton korkuluk vardı. Kısacası harika bir noktadan izledik maçı.

Stadyuma girip sahayı gördüğümüz anda, inanılmaz heyecanlandık. Suç ortağım Mustafa’nın bu resmi zaten her şeyi açıklıyor.

Viagogo’nun sisteminde, taraftarın mevcut kombine kartını maçtan önce teslim alıp, o kartla maça giriyorsunuz. Maç sonunda da kombine kartı, stadın 5dk uzaklığında olan belirlenmiş bir oteldeki desk’e teslim ediyorsunuz. Etmezseniz de tabii ki cezası var.

Maç biletine de adam başı yaklaşık 750TL verdik.

Stadyum:

Stadyum, oldukça büyük ve görkemliydi. Tam olarak, Real’e asaletine yakışır bir şekilde taraftarları bekliyordu. 11 numaralı kapıdan girip, koltuğumuzu bulmamız yaklaşık 5-6dk sürdü. Bu sürede de ne kimseyle çarpıştık, ne de uzun bir sıraya girdik. İçeri girer girmez 1’er € verip, minder aldık. Kesinlikle tavsiye ederim bu minderleri. Maçın seyirci sayısının da 70.100 olduğunu belirtmek isterim.

Maç:

Maçın sonucu 4-2. Tabii ki Real Kazandı. Maç ile ilgili olarak fazla bir şey yazmaya gerek yok bence. Ronaldo 2 gol attı ama 3 tane net gol kaçırdı. Bence pek zorlamadı kendini. Hatta videoya çektiğim ve harika bir açıdan yakaladığım frikiği, o kadar kötü kullandı ki. Fakat daha ısınırken Ronaldo’ya hayran kaldık. Topla olan ilişkisi çok ayrı bir boyutta. Ayrıca, ısınırken Sergio Ramos ile şakalaşması falan da güzel anlar oluşmasına sebep verdi. James’in inanılmaz bir sol ayağı olduğunu da bizzat görmüş olduk. Nokta atışı paslar ve şutları gerçekten çıplak gözle görülesi şeyler. Bu arada, zeminde gerçekten halı gibiydi.

Devre arasında, hemen iç koridordaki cafe’den çok makul fiyatlara birçok içecek ve yiyecek satın alabiliyorsunuz. Biraz sıra oluyor ama Avrupa insanının genel ve kalıtımsal bir özelliği olan sıraya girmek ve beklemek orada da işliyor.

Maç sonu:

Maç bitti ve biz, güvenlikler çıkmamızı rica edene kadar, yaklaşık yarım saat daha tribünde oturduk ve gezindik. Bir sürü fotoğraf çektik. Stadyuma girdiğimiz sürede stadyumdan ayrıldık. Gidip biletlerimiz teslim edip, üzerine güzel bir şeyler içip tapas’a girdik.

2 kişi için Toplam Bütçe:

Uçak: 1.100TL

Maç bileti: 1.500TL

Otel: 2 gece oda fiyatı 820TL (Hotel Arosa, Gran Via. Kesinlikle tavsiye ederim. Yeri mükemmel ve tertemiz)